Saturday, February 27, 2010

X Perlu la Macam Tue..

erm...
bila kita berkapel,perlukah kita menghindarkan n mengharamkn diri kta neh dr berkwn dgn yg len jantina tros???
oh no2...
mcm sempit je pemikiran kalu berfikir mcm tuh..
bukan nk kate la,tp dh kate..haha..
kenapa perlu takot nk ade kwn ngn len jantina kalu kita dh ade kpel??
takot kene ngorat?takot jatuh ati?takot xleh nk setia?takut tergugat ksih syg kt kpel kte yg sedia ade tu??
xpyhla pikir sume tuh...
sume neh berbalik pd ati,niat n diri kite sndri balik la..

aku bukan pe..
aku berckp berdasarkn pengalaman...
adela sorg insan tu..
memang aku ngaku dye neh persis model..hik3
maybe dye takot la org len yg jatuh ati kt dye la kot...haha
tp
xperlu la smpai nk benci or pikir bile kte dh ade kapel,tros mengharamkan diri tuh dr ade fwen ngn opposite sex..
no need la to act like dat...

janji kita sendiri yang setia ngn our kapel,so xde masalah beyond dat.
siyesly no probs!
xknla kalu mcm kite dh ade pkwe.so,kene n wajib kwn ngn gurl je..alahai..
hbs tuh nnt nk keje pon xleh la jwbnya.kwn sekerja mestila ade yg opposite sex jugak kn,
dok umah jela cmtu.jga laki je.haha.

juz open ur mind la.
be positive,
n jgn la sempit sgt pemikiran tu.

kalu ade org len ngorat pon,(itupon KALAU ADA laa)
tolak jela.ckp dh ada pkwe or mkwe.susah ape nye.
but,kalu btol2 kwn kite tuh mmg nk bekwn ngn kite,
dye xkn hancurkn kebahagiaan kwn2 dye.rite??
so,dorg mmg xkn gngu kebahagiaan korg malah mendoakan n tumpang hepi lg ngn korg rite.
sbb aku pon ade jek kwn2 laki len.
so far xdela lg yg busuk ati kt aku.

so,no need to be afraid la.
nk kwn ngn berlainan jantina neh.
sbb aku taw,ade owg yg dikonkong n dye sendiri yg menetapkn rule idop dye mcm tu.
sebab tu aku post psl neh.
kesian gile.
jgnla buat idop mcm tu.
mmg lumrh idop neh memerlukan kita ada kwn dr pelbagai kn.

yg aku peliknya,bile bekapel bukan men tahan lg diri tu dr lyn org len.
bila dah menikah,gatai pulak,smpai main kayu tiga empat.
mula la goyah umah tangga,
waktu bercinta bukan men xmo lg popuan or laki len.haha
itula,msa kapel dok tahan sgt diri tuh dr bergaul n berkwn ngn rmai owg,
so,bila da kawin jd jakun lak.ish2

so,think about it carefully balik la ye.

tu jela aku nk merapu mlm neh kot.haha.

p/s>>ni blog aku.so suke ati aku la nk post psl ape.nk nyibuk ke ape..~
and bf aku pon memang x kesah aku nk kwn ngn laki len sbb dye PERCAYA aku.

K,DAA~

No comments:

Post a Comment