Sunday, June 6, 2010

Semoga Keluarga merestui~

erm..
talk about my relationship im having now~
memang dah lama aku kenal,berkwn dgn BF aku skg..
but kenangan dulu,sejarah dulu mungkin make me afraid to tell to my famil about my relationship im having now.
yes.im really happy with him now.
yes.i just wanna be with him.
live my life with him.
but,will my family accept him?accept my choice?
mungkin byk reason yg org len xtaw.aku jek simpn dlm ati.aku je taw.
if my parent allow me..hurm..
sesetengah parent x kesah anak2 dorg da ade kapel menjangkau umu 20 an nih..
tp nmpknya mcm tak utk mak ayah aku..
why..
aku tertnya2 why..
salahkah aku nak berkwn,mempunyai seorang teman lelaki juga seperti org len.
kdg2 nak keluar ngn my bf pon agk takot sebenanya.
aku bukannya buat apa pon.
aku yakin korang2 pon ade jek bf/gf rite.
sumtimes i feel weird.
semoga suatu hr nnt mak ayah aku terbukak ati,dpt menerima yg aku dah besar.
yg aku akan berkawin jugak satu hr nnt.
aku memang dah tetap dgn ati ni.
hanya mohd hafizi utk aku.
xdk org len selain dia
apa2 pon aku hrp parent aku will accept him seadanya dia.
jgn hanya pandang wang,paras rupa tnpa mengenali hati seseorang manusia tu.
adela org ckp kt aku.
aina,ko nnt keje besar,ade degree.
xkn la nk kawin ngn laki keje gaji 2000 sumthing je.
perlu ke mcm tu??
owh,kiranya popuan yg ada degree,keje besar,kene kawin or carik psgn idop yg keje besar jugak la ye?wajib eh mcm tuh?
x semestinya psgn kite dokto,enginner,pilot kononnya duit byk akn menjamin kebahagiaan hidop kita.NO.aku xpenah pegang prinsip tu,
mungkin hanya bahagia dr segi duit,kemewahan idop.
tp belum tentu dr segi kebhagiaan diri,kasih syg,layanan yg suami kita bkl beri kt kte.
tapi kalau korg dpt suami yg keje setaraf dgn korg,tp dlm mse yg sme dpt lyn korg dgn bek itu adalah kelebihan yg korg dpt.korang patut besyukur.
setiap manusia jodohnya tak sama.ada yg kurang.ada yang lebih.
InsyaAllah syg,i know my family will accept us.
aku xkn sikit pon takut n bergnjak~
biarlah org nk ckp apa.tapi aku kenal dia.
aku taw dia org mcna.
not just 1-2 days i know u.but almost 5 years~
kalu dia nak tunjuk perangai sebena dye,mmg dh patot nmpk skg.
Mak Abah,restu la hubungan kami ye.
itu yang kakak hrpkn..



1 comment:

  1. assalamualaikum...
    sebelum meneruskan komen... akak perkenalkan diri dulu... name akak zaiti... sister salah sorg kawan adik aina nie... sedap name adik nie..
    just nak lalu jer, tapi nampak post yang menarik dengan topik yang biase semua org lalui.
    adik akak pun ade melalui situasi yang hampir2 serupe ngan adik nie, so far mak memang membantah hubungan adik akak tue..
    tapi kan dik, cume nak ulang tayang semula kehidupan nie. dari dalam perut sampai la masuk 'u', kalo takde restu mak ayah, kalo takde doa mereka, tak mungkin kite akan sampai ketahap begini. setiap parent memang nak yang terbaik untuk anak2 mereka. begitu juge dalam soal jodoh, akak tak nafikan, memang sukar nak penuhi hasrat parent kite, tapi doa lah, dan cari yang terbaik. akak cume nak kongsi sedikit pengalaman pada adik nie, lelaki nie, selepas kawin die akan berubah, walo kite dah kenal die semase berkawan, tapi kite akan lebih kenal die hanye selepas die jadi suami kite...
    adios....

    ReplyDelete