Thursday, May 27, 2010

Wujudkah cinta yang sejati?

saya nak bercakap mengenai wujudkah cinta sejati sesama manusia??
kalau bercakap cinta sejati kepada Allah,Nabi2,Rasul2 kita semestinya la wujud dan kekal hingga kiamat sekalipun..itu memang tak akan luput..=))

tetapi kepada manusia?kepada mak ayah pon belum tentu cinta korg tu sejati terhadap mereka.
kenapa sy ckp mcm tu?bila kecik2,mak ayah xde jap je dpn mate memang la mencari2..
tapi bila dh besar,dah keje,ade family sndri..ade x nk nk jenguk mak ayh selalu mcm tu da??
ye.memang ade.tapi kalu umah sebelah2 la kn.
itula lumrah idop..insyaAllah..kalu selalu berdoa kat tuhan kpd mak ayah x kn pudar sikit pon cinta dan syg kt mak ayah..saya x berckp kpd org lain je.diri sndri jugak..

em..kpd pkwe or mkwe??
ade ke cinta sejati2 neh??
bukan apela..tgk umah tangga org2 skg pon mcm mengarut ja..
mula2 kawin memang la indah..sayang2,honey2..bila dh lama kawen,ade anak sowg pon ckupla nk melayang2 hbis pinggan mangkuk..
aku berckp bukan sesuka ati ttp hakikat.memang berlaku.
tgkla dlm paper pon bleh kata tiap2 ari msuk news suami pkul bini la.bini ptong 'teeeet' si suami la..hish.apa dh jd la ngn dunia akg neh..
aku pon takut nk kawen kalu mcni bunyinya.
masalahnya,yg owg2 skg dok kawen bukannya family jodohkn.tapi dengan pasangan KAPEL masing2.
bila dh dapat???mcm smpah ja jadik.habuk pon tadak!

bila aku tgk org2 kpel termasuk la aku kn..mcm nk tegelak pon ada.rsa mcm buang masa pon ada.ngarut ja rasa.letih pon ada.(psst2,tapi bila xkpel,bosn la plak kn??haha)
memangla bercinta skg indah2 belaka noh.
aku taw ade org2 yg dok bce skg neh pon mesti tersenyum2 tuh..(haa kn da senyum)
JANGAN PECAYA sgtla pasangan masing2.
siyesly.nk percaya paling byk pon 50.1 % la..
lebih dari tuh mcm ngarut ja.
selalu2 la cek hp dia ke,gmba2 ke.x slh kalu sekali sekala tnya kwn2 dorg ape pkwe2 korg buat kt tmpt drg sane..yela,kebanyakan kapel skg dok jauh2 kn..iyela,masing2 study lagi..
jgnla smpai jd queen control smpai pkwe ampa pon meluat.tu aku pon meluat.
bile date,curik2 la tgk..mane taw tibe2 terkantoi.HAA!baru ada akai!
aku neh bunyi mcm tak percaya pakwe sendiri ja kan??HAHAHAHA.
MEMANG PON! percaya sgt pon susah..
aku percaya pon 30% ja kot.kah3.selebihnya TAK PERCAYA.haha.cian kat pkwe aku.bersimpati aku.
bek popuan or lelaki,sama ja skg.
tak payah la nk bertengkar2..lelaki memang buaya.popuan memang kaki kikis.
TAK DAK MAKNANYA!sama sahaja!asal usul manusia tu,manusia la jugak..
bila pkir2 balik,rimas kan??serabut!
org2 yg tgh hangat bercinta skg memang la bca blog aku tulis neh mcm ngarut ja kan???
siap buat2 muka lagi tuh dok bca apa aku tulis.
ADE AKU KESAH???
blog aku.suka ati aku la nk tulis psl pe.nk beleter pe.LIKE MY HEART LA!

erm..dlm masa yg sma..selalu2 la berdoa.dtemukan dengan jodoh yg soleh,solehah.
dpt bimbing kita ke jln yg benar.bukan menyesatkn lg.
kalu korg dh ade kpel la kn skg,doa2 la selalu.kalu btol2 korg berkwin ngn kpel korg skg,mknanya tu memang yg terbaik la yg tuhan dh tentukn utk kita.kan??
Mak aku selalu berpesan.'Kenapa kakak takut lak nk kawin?tu kn sunnah nabi'
aku pon jwbla: 'tgk la skg neh.kawin serupa apa lagi.kdg2 bru menikah hr neh,esok cerai dh.padia??serabut ja tgk'
Mak aku pon ckpla.. itula,org skg bercinta tak pernah engt batas halal haram dlm agama sendiri.bila dah berkawin mcm tu la jadi.tak keberkatan langsung dalam hubungan ampa bina tuh.bercinta smpai 9-10 tahun.bila kawin,cerai berai hbs.sebab apa??cinta ampa bina tak dak keberkatan ngn keredhaan Allah..

Terima kasih mak ingtkan akak.Ye,memang sgt2 betul apa mak aku ckp tuh..aku pon mula tepikir.mula sedar.kalu betul2 la korg syg hbgn korg ade skg,pikir2 kan la ye=) dah besar,mesti tahu ape mksod tu kn.. (Im not talking to others je,pada diri sendiri aku jugak)
aku pon bukanlah alim,byk ilmu sgt.dlm msa yg sma aku memperingatkn dri aku jugak..

dats all!GTG now..

No comments:

Post a Comment