Sunday, May 30, 2010

I Wish I could~

well..
semua org ade cita2 tersendiri sejak kecik lg kan??haha~
teringat aku mse tadika,cita2 len.
msuk primary school len plak.
bile menengah tuka lagi cita2.kah3..xtaw hala tuju lg msa tuh.
but,bila msuk matrix,aku da ada aim sndri.
aku mmg nk sgt2 jd sorg pharmacist.yes.farmasi.
aku study and get pointer yg agak bgus la utk lepas amek farmasi neh.
tp my MUET ruin everything.well.what can i do.
mungkin tuhan dah tentukan yg aku mmg xkn jd phrmacist kn.kene tima jela.aku redha.
tp,sebenanya aku nak jadik cikgu!=))
my fwens,even family xtaw apa sebenanya cita2 yg aku simpn dr kecik smpai skg.
aku nk jdik cikgu.lecturer pon okey jgk.
aku nk jd cikgu BIOLOGI.sebab apa??sebab aku minat gila2 dgn bio neh.
skg neh kos BIOmed.BIO jugak kn.buleh la tuh.haha.
bila aku ckp aku nk jd ckgu kt fmly.suma bantah!!
xdk sapa pon sokong.aiyak.
msa nk plih UPU dlu.aku mintak la opinion mak ayah,sepupu,sepapat,mak,bpak sedara,,tok,wan.suma la.hehe~xdk sorg pon ckp YES!all of them say NO!
better u choose another course.
jadi cikgu neh payah aina.budak2 skg bukan mcm budak2 dlu.
keje cikgu skg pon teruk.kalah dokto.yeke???
mana ada keja senang kat dunia neh.ckp kt aku.
ada keje senang ke??even keja makan je pon susah.nnt gemok.dpt penyakit.susa jgk tuh.hehe~
dokto??lagi la idop susah.anak2 terbiar.xnk r aku.lgpon dokto bukan cita2 aku.
xpena aku aim pon nk jd dokto.
erm..tp aku redha.kos aku skg pon okeyla jugak utk aku.
cuma aku mcm xbpa minat kn??adakah aku terslh plih kos??hurmmm~
sebab,aku neh kalu aku minat,mmg aku leh skor.
setakat aku belajar dr tadika smpaila matrix,alhamdulillah.aku xpena lg dpt result seterok aku kt kos aku skg.
tu aku mula tepikir.aku neh x ssuai ke ngn kos aku skg neh sebenanye???ntahla.
aku akn cuba the best la utk next sem.
we will see the progress.~
owh..i wish i could turn back the time.
and choose to be a teacher!

No comments:

Post a Comment