Friday, May 28, 2010

hidup tak selalunya indah

hurm..memang benar orang kata.idop mmg x slalunya indah..
ada masa dan saat kita sgt bahagia.
ada saat dan masa kita kesedihan,tertekan.
suma nih mmg dh lumrah idop kan..
xde manusia yg bahagia 24 jam.dan xde jugak manusia asik 24 jam sedih je..rite??
erm..skg nih aku tgk rmai jugak kwn2,even sepupu,mak2 sedara yg ade prob family la.with their love ones la.even psl study pon ade..ntahla..
aku neh bila mendengar,melihat.aku jadi takut.
tmbh2 skg family besar aku asik ade family prob jek..aku jd mcm kurang yakin dgn alam2 perkahwinan ni.ye.mula2 kawin mmg bahgia.tp mampukah kekalkn kebahagiaan itu smpai akhir hyt??aku no komen about that.sebab belum menempuh alam ni lagi.tp kesimpulannya skg.aku jd mcm takut n kurang keyakinan sikit.ntahla.
kalu tgk mmg la x setiap msa org bahagia.
nak predict masa depan.kita x mampu.kita hnya manusia lemah.xdk kuasa nk tentukn masa depan kita.
tp kita masih ada tuhan,utk berdoa dan meminta yg terbaik utk masa depan kita kan??
InsyaAllah.
aku pon hrp aku punya masa depan yg cerah.
suami yg soleh.yg x lupa keluarga.yg mampu menjaga ati mak ayah aku.mampu menjaga ati aku,menjaga aku dgn baik.
paling penting aku tgk kebahagiaan diri kita ni,terletak kpd keredhaan mak ayah kn..
bila berlaku sikit selisih phm,anak2 skg dh berani lari dr umah.ikut lelaki lain.
x pikir ke mak ayah yg jga kita penuh ksh syg dr kecik?
kdg2 aku pon selalu dimarahi mak ayah.
kdg2 aku pon memberontak.
nak buat mcna kn..bukan senang nk jd anak yg baik.
tp xnkla smpai jd anak yg derhaka.nauzubillah.
bila kecik2 dlu,idop sgt bhgia kan??indah je..xdk mslh.xde serabut kpala.
bila dh semakin besar neh.lg pndai pikir,lg byk masalah lak jdnye..
itula..like i said..HIDOP NEH X SELALUNYA INDAH kan..
ini hakikat yg suma manusia kene tima.
termasuk la aku.ye.

No comments:

Post a Comment